2016. február 3., szerda

Abbi Glines - While It Lasts

Maybe driving home after a few (or more) shots of tequila had been a bad idea, but hell, he did it all the time. The cops had to have been freaking bored to have pulled him over. He wasn’t even swerving! That’s Cage York’s story and he’s sticking to it.

Unfortunately, his baseball coach isn’t buying it. Cage has a free ride to the local junior college for baseball – or he did, until he’d gotten a DUI. Now, Cage has to decide: does he drop out and give up his dream of getting noticed by a college in the SEC, and possibly making it into the Major Leagues – or does he give in to his coach’s demands and spend his summer baling hay?

Eva Brooks planned out her life step by step when she was eight years old. Not once over the years had she lost sight of her goals. Josh Beasley, her next door neighbor, had been the center of those goals. He’d been her first boyfriend at seven, her first kiss at ten, her first date at fifteen, and her first tragedy at eighteen. The moment she’d received the phone call from Josh’s mother saying he’d been killed along with four other soldiers just north of Baghdad, Eva’s carefully planned life imploded in the worst way possible.

Cage isn’t real happy with his closet-sized bedroom in the back of a foul smelling barn, or his daily interactions with cows, but he knows that if he doesn’t make his coach happy then he can kiss his scholarship goodbye. Only a sick and twisted man would decide his punishment was to be working on a farm all summer. No hot babes in bikinis waiting to meet a Southern boy to make her vacation complete. Just him and the damned cows.
Oh – and an uptight, snarky brunette with the biggest blue eyes he’s every seen. But she doesn’t count, because as hard as he’s tried to charm her out of her panties – he’s pretty sure she’d rather see him hung from the rafters than let him get a taste of her pretty little lips.

Író: Abbi Glines
Kiadó: Simon & Schuster
Kiadás éve: 2013.
Oldalszám: 304.

 Az első angol nyelvű könyv, amit önmagam szórakoztatására olvastam. Sokszor neki láttam, már angolul olvasni, de annyira görcsösen próbáltam minden egyes szót megérteni, hogy pár oldal után meguntam az egészet és abbahagytam.
Zsebi és RavenS viszont rávilágított arra, hogy inkább élvezzem azt, amit megértettem, minthogy a sok apró részlet elvonja a figyelmemet a lényegről. Nekik hála eldöntöttem, hogy nekivágok és meglátjuk mi lesz belőle, ha annyira nem megy, legalább elmondhatom, hogy én megpróbáltam. Az elején nehezen álltam meg, hogy minden egyes számomra ismeretlen szónál guglizni kezdjek, aztán ahogy előrehaladtam a történetben már kevésbé foglalkoztam azzal, hogy mi az, ami nem világos. Meglepődtem saját magamon, mert, ahogy elengedtem ezt a megszokást, egyre gördülékenyebben ment az olvasás, igaz néha néha belebotlottam olyan részbe, amit végképp nem értettem, de sikeresen vettem az akadályokat.

Első olvasásra egy aránylag rövid, könnyed könyvet szerettem volna választani, ami mellesleg érdekel is, így esett a választásom erre a regényre. A sorozat első két része is nagyon tetszett, ezért gondoltam nem okozhat akkora csalódást, hogy elvegye a kedvem a folytatástól. Szerencsére, a történettel minden rendben, így bátran állíthatom, hogy nem ez volt az utolsó könyv amit angolul olvastam. Még nem döntöttem el mi lesz a következő, de ha már lendületben vagyok nem hagyhatom abba. :D

A történet főszereplője Cage, akit már megismerhettünk a Te vagy nekem a tűz c. könyvből, ami a sorozat második része, és hát nem lenne ez a könyv, ha nincs Eva. Kettőjük kapcsolatát ismerhetjük meg ebben a műben. Természetesen semmi nem megy egyszerűen ezekben a könyvekben (titkon ezért imádjuk őket annyira). Mind a két szereplőnk olyan múlttal rendelkezik, ami befolyásolja azt, amit egymás iránt éreznek, ez sokszor bonyodalmat okoz, aztán ehhez még a "jóakarók" is csatlakoznak.

A fiatalok bizonytalanok voltak, és ez meg is látszott a tetteiken, mert megkérdőjelezték a döntéseiket, és hagyták magukat befolyásolni.
A történet nem volt hosszú, de mégis kellő mennyiségű cselekményt tartalmazott, és a kellő ütemben haladt.

Szerintem a mellékszereplők kicsit el lettek hanyagolva, ha nem olvastam volna az első két részt nem tudtam volna, hogy ki kicsoda, ennek ellenére mégis azt kell mondanom, hogy önálló regényként is megállja a helyét. Az írónőnek valószínűleg pont ez volt a célja, hiszen a sorozat minden egyes részében más a főszereplő, ugyan vannak átfedések, de ez inkább a történet gördülékenységét segíti elő.

Az első két részéhez képest ezt komolyabb hangvételűnek éreztem, mert két olyan lélek találkozott, akik mind a ketten sérültek, és emiatt talán jobban megértik egymást. Míg Sadie - Jax (Te vagy nekem a levegő) és Marcus - Low (Te vagy nekem a tűz) párosok között voltak helyzeti, körülményi különbségek, addig Cage - Eva jobban összeillenek, mint gondolnák.
A kapcsolatuk aránylag hamar kialakult, holott a lány apja figyelmeztette mind a kettőjüket, hogy erősen ellenzi, hogy bármi közük is legyen egymáshoz, de mint tudjuk, a szerelem nem ismer akadályokat.
A történet nem volt bonyolult, talán emiatt könnyebb is volt értelmeznem angolul. Egy könnyed olvasmány, ugyan tovább tartott a végére érnem, mint általában, de megérte. A sulis mindennapokba egy kis színt hozott, és pozitívum, hogy pár angol szóval sikerült bővítenem a szókincsemet.


 A borító(k)ról is ejtenék néhány szót, ugyanis ez fogott meg legelőször. Sajnos nem találtam dátumot, hogy mikor adják ki Magyarországon (ha egyáltalán kiadják), így magyar borítóval nem szolgálhatok, de engem a külföldi megoldások is elvarázsoltak. Legjobban a cowboykalapos tetszik annak ellenére, hogy sötétnek tartom, de egyedi és ez sokat számít. A másik a szalmabálás, mert egyszerű, de ez is egyedi, ami a többiről nem mondható el, hiszen naponta tucatjával találkozhatunk olyan borítókkal, ahol modellekkel illusztrálják a könyveket.(Nem mintha panaszkodnék a kockahasak miatt :D.)

Mindenkinek ajánlom, akit nem ijeszt meg az, hogy angolul kell olvasnia, sőt azokat is biztatom, akik eddig nem mertek belevágni, mert higgyétek el csak elkezdeni nehéz. Ha egy könnyed, romantikus történetre vágysz, ami nem sablonos, akkor bátran kezdj neki, nem fogod megbánni. :)

Borító: 5/4

Kedvenc karakterek:
Cage és Eva. Ritka alkalmak egyike, amikor a főszereplőket választom kedvencnek. :)

Kedvenc idézet:
"Josh had always been in my life. I don’t remember actually falling in love with him. I just always loved him. He was secure. He was there for me and I knew it. We were a part of each other.
Cage was so different. He’d shown me how it felt to want, to need, to surrender, to lose myself.
He encouraged me to let go of my insecurities and be myself. Cage was free and wild. He was like a beautiful bird you could never own."


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése